مراکز فروش عسل طبیعی درجه یک در نجف آباد

عسل طبیعی درجه یک از جمله مواد غذایی بسیار خوشمزه و با ارزش غذایی بالایی است که بسیاری از افراد در پخت انواع شیرینی جات یا در وعده های مختلف غذایی خود به استفاده از آن می‌پردازند، از جمله این عسل‌ ها می‌توان به عسل طبیعی درجه یک نجف آباد اشاره کرد که از بهترین عسل های موجود در بازار است بنابراین مراکز فروش عسل طبیعی نجف آباد با استفاده از شیوه‌های متنوعی به عرضه این عسل‌ ها در بازار می‌پردازد تا به راحتی در دسترس مشتریان قرار گیرد.

مراکز فروش عسل طبیعی درجه یک در نجف آباد

بررسی نحوه فرایند تولید عسل طبیعی

بررسی نحوه فرایند تولید عسل طبیعی با توجه به این که تولید عسل طبیعی دارای مراحل مختلفی است به همین جهت بسیاری از زنبورداران می دانند جهت بدست آوردن عسلی مرغوب باید تمامی این مراحل سپری شود بنابراین می توان گفت نحوه تولید عسل طبیعی شامل فرآیندی بوده که این فرآیند شامل مراحلی به قرار زیر است:

  1. معمولا زنبورهای مزرعه برای آن که بتوانند شهد گل ها و گیاهان مختلف را جمع آوری کنند از کندو خارج خواهند شد و تمامی شهد های جمع آوری شده را در قسمتی از معده خود که به آن معده عسل می گویند ذخیره سازی خواهند کرد معمولاً از غدد شهد زایی گیاهان مختلف شهد تولید می شود که دارای قند فراوانی است همچنین زنبورها علاوه بر شهد به جمع آوری گرده گل نیز می پردازند و آن را در قسمت بالایی پاهای عقبی خود که کیسه ای مانند است جمع آوری می نمایند.
  2. زمانی که زنبورها از حداقل 150 گل شهد جمع کردند و سبد خود را پر از گرده گل نمودند به کندو برمی گردند و در مسیر برگشت در بدن خود آنزیمی ترشح می کنند که هر گونه مولکول های موجود در قند های شهد گیاهان را به فروکتوز و گلوکز تجزیه می نمایند.
  3. زمانی که این زنبورها به کندو می رسند تمامی شهد جمع آوری شده را به زنبورهای کارگر خواهند داد این زنبورها نیز به خوردن این شهد ها می پردازند و آنقدر این عملیات خوردن و دفع کردن را انجام می دهند تا شهد به غلظت مورد نظر برسد و سپس در سلول های شش ضلعی به صورت عسل آن را ذخیره سازی می کنند.
  4. سپس زنبورها درب سلول ها را باز می گذارند و بالهایشان را به هم می زنند تا رطوبت عسل حاصل شده تبخیر گردد.
  5. زمانی که شهد عسل به خوبی خشک شد با استفاده از موم به بستن درب سلول ها می پردازند و بدین ترتیب عسل طبیعی آماده می گردد.

عسل طبیعی به عسلی گفته می ‌شود که زنبورها برای تولید آن از شهد گل‌ ها و گیاهان مختلف تغذیه می‌ کنند. اما در تولید عسل تغذیه ‌ای، برای تولید عسل آویشن اورازان زنبوردار برای تولید عسل در مقدار بیشتر، محلولی از آب و شکر را در داخل و یا کنار کندو می ‌گذارد.

عسل اصل گون طبیعی دارای خواص بسیاری برای بدن است. عسل یک ماده بسیار مغذی، حاوی انواع ویتامین ‌ها و مواد معدنی و مقدار زیادی اسید آمینه و قند هاست که این خود موجب تغذیه سالم شما می‌ شود.

عسل طبیعی به چند دسته تقسیم میشود؟

عسل طبیعی به چند دسته تقسیم میشود؟ معمولاً عسل های طبیعی با توجه به این که زنبور عسل شهد را تنها از یک نوع گل جمع آوری کرده است یا در تهیه این شهد ها از شهد گل های مختلف استفاده می شود به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود بنابراین می توان گفت عسل طبیعی به طور کلی به دو دسته کلی همچون عسل تک گل و عسل چند گل تقسیم بندی خواهد شد.

امروزه عسل های تک گل یا تک گیاه زیادی در بازار وجود دارد که از جمله می توان به عسل شبدر، عسل آفتابگردان و غیره اشاره کرد همچنین از جمله عسل های چند گیاه که در تولید آن از شهد گیاهان مختلف استفاده می شود می توان به عسل مرکبات و عسل کوهستان اشاره کرد این عسل ها با توجه به نوع و تعداد گل ها از خواص و مزیت های این گیاهان نیز برخوردار می باشد.

شرکت صادرات عسل طبیعی نجف آباد

شرکت صادرات عسل طبیعی نجف آباد امروزه انواع عسل های طبیعی مرغوب و باکیفیت در بسته بندی های مناسب یا به صورت فله در بازار مورد خرید و فروش قرار می گیرد که از جمله می توان به عسل بوشهر، عسل زاگرس، عسل طبیعی نجف آباد، عسل موم دار شیراز و غیره را بیان کرد.

با توجه به ارزش غذایی بالا و کیفیت فوق العاده ای که عسل طبیعی نجف آباد دارد به همین دلیل شرکت صادرات عسل طبیعی نجف آباد انواع این محصول را در بسته بندی های مناسب به کشورهای مختلف صادر می کند و به همین جهت می توان گفت صادرات این محصول مزیت های فراوانی برای کشور و تولیدکنندگان عسل طبیعی به همراه دارد.