مراکز فروش عسل طبیعی رشت با بهترین کیفیت

یافتن عسل طبیعی یکی از دغدغه های افرادی است که در جستجوی خرید این محصول از نوع اصلی و ارگانیک آن هستند. استان گیلان یکی از مراکز اصلی تولید عسل طبیعی بدون هیچ گونه افزودنی و نگهدارنده و با کیفیتی عالی و تضمینی در کشورمان شناخته شده است. مراکز فروش عسل طبیعی رشت محصولاتی همچون: عسل کوهستان، عسل سبلان، عسل موم دار، عسل چهل گیاه و عسل گون را با بهترین کیفیت به صورت شهد و موم عسل با قیمتی مناسب و منصفانه در اختیار شهروندان عزیز قرار می دهند.

مراکز فروش عسل طبیعی رشت با بهترین کیفیت

عسل ارگانیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

عسل ارگانیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ آمار نشان می دهد که متاسفانه تنها 5 درصد عسل تولیدی در ایران، طبیعی و ارگانیک است و فروشندگان، بسیاری از محصولات مشابه خود را با برچسب عسل ارگانیک و با قیمتی بالا در معرض فروش می گذارند و این در حالی است که این محصولات، معیارهای عسل طبیعی مرغوب و با کیفیت را ندارند. باید گفت که تشخیص عسل طبیعی به راحتی امکان پذیر نبوده و استاندارد معتبری برای عسل ارگانیک در ایران وجود ندارد.

از عوامل موثر بر ارگانیک بودن عسل، شهد گیاهان و گل هایی است که با سموم و آفت های شیمیایی آلوده نشده باشند. متاسفانه به دلیل استفاد بی رویه کشاورزان از انواع آفت کش ها، بخش عظیمی از مزارع و زمین های کشاورزی آلوده به این سموم شده اند و به همین دلیل یافتن منطقه ای عاری از سموم برای پرورش زنبور عسل اندکی دشوار است.

از دیگر عوامل موثر بر ارگانیک بودن عسل، ساختار کندو است، به همین دلیل کندوی عسل باید فاقد مواد شیمیایی و مصنوعی باشد. متاسفانه بسیاری از زنبورداران این موضوع را مد نظر قرار نداده و از کندوهای پلاستیکی به دلیل حمل آسان و راحت آن استفاده می کنند.

مهمترین عامل بر ارگانیک و مرغوب بودن عسل، نوع بسته بندی آن می باشد. بسته بندی عسل در ظروف پلاستیکی باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در عسل شده و بر کیفیت آن تاثیر می گذارد از این رو عسل باید در ظروف شیشه ای بسته بندی و نگهداری شود.

در مجموع باید گفت این صفت( ارگانیک) به عسلی اطلاق می شود که در تولید آن از مواد نگهدارنده، شیمیایی و صنعتی استفاده نشده باشد. امروزه تشخیص عسل ارگانیک در آزمایشگاه های تخصصی عسل با آنالیز دقیق آن صورت می گیرد.

علت تفاوت رنگ انواع عسل

علت تفاوت رنگ انواع عسل

امروزه انواع عسل را در رنگ های متفاوت و با قیمت هایی مختلف در بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه های موجود در سطح شهر می توان یافت. متغیر بودن قیمت عسل بستگی به نوع، میزان درجه کیفی و مرغوبیت آن دارد. تنوع در رنگ عسل به دلیل تنوع گل ها و گیاهانی است که زنبور از آن برای شهد گیری استفاده می کند. در حال حاضر متقاضیان می توانند عسل را در رنگ های مختلف: سفید، زرد روشن، زرد تیره، قهوه ای روشن و تیره در بسته بندی های شیشه ای تهیه و خریداری کنند.

دمای منطقه در زمان تولید عسل، عناصر غنی موجود در خاک، ترکیب های شیمیایی موجود در شهد گیاهان، شرایط زیست_ محیطی و همچنین آب و هوای منطقه فعالیت زنبورها از دیگر عوامل موثر بر تغییر رنگ عسل می باشد. به عنوان مثال: عسل آویشن قرمز تیره، عسل اقاقیا کهربایی، عسل بلوط قهوه ای تیره، عسل اکالیپتوس زرد روشن و عسل شبدر سفید رنگ است.

خرید ارزان عسل طبیعی رشت

خرید ارزان عسل طبیعی رشت

امروزه عسل طبیعی رشت و کرمانشاه به دلیل کیفیت بالایی که دارند در وزن های مختلف 100گرمی، 800 گرمی و 900 گرمی در مراکز خرید با قیمتی در خور بازار به فروش می رسد. خرید عسل طبیعی و ارگانیک رشت به شکل عمده با قیمتی ارزان و منصفانه صورت می گیرد. با توجه به مصرف روز افزون مردم به این محصول، تولید عسل طبیعی رشت سالانه در این شهرستان رو به افزایش است.

در حال حاضر نمایندگی های متعددی در سراسر نقاط مختلف کشور در زمینه پخش و توزیع این محصول فعالیت دارند و به همین دلیل مشتریان می توانند به سهولت آن را با قیمتی ارزان و مناسب تهیه کنند.