مرکز خرید و فروش عسل کوهستان

در حال حاضر ما دارای نمونه های متنوعی از عسل هستیم که هر یک از آنها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می باشد، یکی از آنها عسل کوهستانی می‌باشد. مرکز خرید و فروش عسل کوهستان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بهترین و با کیفیت ترین این نمونه از محصولات را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و در مواردی به ارائه عمده آن ها می‌پردازد.

مرکز خرید و فروش عسل کوهستان

عسل چهل گیاه از چه گیاهانی است؟

عسل چهل گیاه از چه گیاهانی است؟ همانطور که مشخص است عسل چهل گیاه، عسلی اصل بوده که برای تهیه آن از شهد گیاهان مختلفی استفاده شده است، در نتیجه تمام خواص درمانی آن گیاهان را در خود دارد و با مصرف منظم آن می توانید از ابتلا به بیماری های متنوعی در امان باشید.

عسل چهل گیاه دماوند که از آن به عنوان عسل چند گیاه هم یاد می‌شود نمونه ای از عسل های مرغوب بوده که در آن از شهد گل های متنوعی استفاده می شود، تنوع بافت گیاهی گل‌ هایی که در فرایند تهیه این عسل استفاده شده، آن را به ماده ای چند منظوره برای ارتقای سلامتی تبدیل کرده است. در فصل بهار پوشش گیاهی تازه و گل های متنوعی یافت می شود، زنبورها از این گیاهان تغذیه می نمایند و عسل را تولید خواهند کرد، عسل به دست آمده خاص تمامی این گیاهان را دارد.

در ایران بافت گیاهی مناطق مختلف عمدتاً از گیاهان دارویی بوده بنابراین خواص متعددی برای سلامتی دارد، برای درمان بیماری‌های مختلف و تقویت بدن از عسل چهل گیاه استفاده می‌شود.

این نمونه عسل برای سیستم گوارش بسیار مفید می باشد، در واقع عسل چهل گیاه طبیعی دارای آنزیم های متنوعی بوده که این آنزیم ها می تواند سبب آسان تر شدن هضم غذا شود، برای درمان ترش کردن معده، عسل چهل گیاه به عنوان داروی طبیعی شناخته شده است. عسل چهل گیاه دارای خاصیت ضد ورم و عفونت روده بوده و همچنین خاصیت ضد یبوستی دارد.

دارای خواص ضد باکتریایی مناسبی است که از آن برای ضدعفونی کردن دستگاه گوارش استفاده می شود، اگر دچار نفخ معده هستید می‌توانید از عسل چهل گیاه بهره ببرید، همچنین برای بهبود عملکرد دستگاه تنفسی از آن استفاده می شود، از عسل برای تقویت دستگاه تنفسی استفاده می شود و می تواند علائم آسم را درمان کند، این عسل خاصیت ضد سرفه دارد و از آن در فصول سرد سال استفاده می شود.

با خرید عسل چهل گیاه و مصرف منظم آن می توانید مواد مغذی مورد نیاز سیستم ادراری را تامین کنید، این عسل دارای خاصیت ضد سنگ کلیه و مثانه است برای افرادی که مستعد این بیماری هستند، توصیه می‌شود.

مواد مغذی موجود در عسل چهل گیاه شانیک می تواند سیستم عصبی را بهبود ببخشد و سبب ترمیم و تقویت آن شود، افرادی که دچار دردهای میگرنی هستند، می‌توانند از این عسل استفاده نمایند و علائم‌ میگرن را کاهش دهند، همچنین در تنظیم خواب و رفع بی خوابی موثر است، اگر دچار مشکلات مربوط به ضعف حافظه هستید می توانید از عسل چهل گیاه استفاده داشته باشید.

علاوه بر این با خرید عسل چهل گیاه و مصرف آن می‌توایم سیستم گردش خون خود را تقویت نماییم، این عسل دارای خاصیت تصفیه کنندگی خون بوده و برای کبد مفید است، با مصرف مداوم آن می توانید قوای عمومی بدن خود را از جهات مختلف بالا ببرید، عسل چهل گیاه دارویی طبیعی برای رفع یا کاهش پوکی استخوان است این عسل می‌تواند قند خون را کنترل کند و در بهبود فشار خون موثر است، با این وجود می توانید کمک شایانی به سیستم قلبی و عروقی خود داشته باشید.

مصرف مداوم و طولانی عسل چهل گیاه برای بهبود درد مفاصل توصیه می شود، عسل چهل گیاه می تواند سرعت بهبودی در سرماخوردگی را بالا تر کند، همچنین دارای انواع آنتی اکسیدان ها می باشد، آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن را که عامل اصلی ابتلا به سرطان اند، از بین ببرند. علاوه بر این رادیکال‌ ها باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت شما می شوند بنابراین با عسل چهل گیاه عملکرد بسزایی در حفظ طراوت و زیبایی پوست صورت خود خواهید داشت.

طریقه نگهداری طولانی تر عسل موم دار طبیعی

برای اینکه بتوانید عسل موم دار طبیعی خود را در مدت زمان طولانی تری حفظ کنید، باید در ابتدا از ظرفی مناسب برای نگهداری از آن استفاده داشته باشید. می توانید عسل خود را در همان ظرفی که در ابتدا خریداری کرده اید، نگهداری نمایید. اما اگر ظرف شما آسیب دیده است، باید عسل خود را به ظرف دیگر انتقال دهید. نگهداری عسل در ظروف فلزی به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود چرا که سبب ایجاد ترکیبات زیان بار شیمیایی خواهد شد.

شما می توانید عسل را در ظروف پلاستیکی یا بطری های شیشه ای نگهداری نمایید، بهتر است که عسل خود را در دمای بین ۵۰ تا ۷۰ درجه فارنهایت نگهداری کنید، تغییرات دما سبب تیره‌ تر شدن عسل می‌شوند و طعم آن از بین میرود.

برای نگهداری از عسل آشپزخانه مکان مناسبی است، اما باید عسل خود را دور از اجاق گاز و بیرون از یخچال نگهداری نمایید، عسل ها خیلی زود هوای خارجی را به خود جذب می کنند، بنابراین باید آن را از مواد بو پار دور نگهداری کنید، نور خورشید می تواند به عسل شما آسیب برساند بنابراین عسل را در مکانی تاریک نگهداری کنید.

می‌توانید عسل خوانسار را در داخل آشپزخانه خود حفظ کنید هرگز عسل را روی طاقچه پنجره قرار ندهید، توجه داشته باشید که عسل شما حتما باید طبیعی باشد، برای تهیه عسل طبیعی می توانید از مرکز خرید معتبر اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که میزان مواجه شدن عسل با هوا باید به حداقل خود برسد، بنابراین پس از هر بار مصرف عسل اطمینان حاصل کنید که درب شیشه یا ظرفی که استفاده می کنید کاملا بسته شده باشد، در واقع طعم عسل تحت تاثیر ذرات هوا می تواند رطوبت را جذب کند، عسل را از مناطق گرم آشپزخانه دور نگه دارید باید بگوییم که این مکان جزو مناسب‌ ترین مکان برای نگهداری از عسل می باشد، چرا که عسا شما در دسترس خواهد بود، اما آن را از قسمت های گرم آشپزخانه باید نور نگه دارید، گرمای بیش از حد می تواند سبب آسیب رساندن به عسل شود.

به هیچ عنوان عسل خود را در کنار اجاق گاز قرار ندهید، برای برداشتن عسل از قاشق خیس بهره نبرید. ورود آب به عسل سبب تخمیر عسل خواهد شد، در صورتی که قرار نیست چند ماه از عسل استفاده کنید ممکن است عسل شما تبلور یابد، این روند کاملاً طبیعی و برگشت پذیر است، اما می‌ تواند درد سرساز هم شود، برای جلوگیری از این کار عسا خود را در فریزر نگهداری کنید.

در صورتی که به تازگی یک شیشه عسل را خریداری کرده‌اید، مقداری از عسل را جدا کرده و استفاده نمایید و آن را در ظرف بزرگ تری منتقل کنید تا در شیشه فضای کافی وجود داشته باشد، پس از انتخاب ظرف برای نگهداری، عسل را در فریزر قرار دهید. اگر عسل خود را در فریزر قرار دهید، می توانید تا چند سال هم از آن استفاده داشته باشید با این حال به تاریخ انقضای آن هم توجه کنید.

برای مصرف عسل پس از قرار دادن در فریزر حتما در ابتدا آن را ذوب نمایید، ذوب کردن عسل کاری بسیار ساده می باشد، شما می توانید آن را در یک ظرف رها کرده و اجازه دهید تا در دمای اتاق به تدریج ذوب شود، سعی نکنید که روند ذوب عسل را تسریع نمایید.

استاندارد های موجود در افزایش صادرات عسل موم دار

استاندارد های موجود در افزایش صادرات عسل موم دار برای اینکه بتوانید عسل خود را به بازارهای جهانی معرفی نمایید باید استانداردهایی را در این زمینه رعایت نمایید، در ابتدای امر حتماً عسل های طبیعی را انتخاب کنید این عسل ها بو، طعم و مزه خوبی دارند و استقبال جهانی از خرید آن ها بیش تر است، از طرفی عسل خود را در قالب بسته بندی های ویژه ای ارائه دهید بسته بندی شیک می تواند سبب جذب بیش تر خریدار شود. مراحل ترخیص کاری محصولات غذایی همچون عسل اندکی پیچیده بوده و برای تسریع در روند صادرات، میتوانید از افراد خبره در این زمینه مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

چگونگی تشخیص بهترین عسل طبیعی

متاسفانه سالانه در تهیه و تولید عسل، تقلب و شیوه های نادرستی استفاده می‌شود بنابراین از دغدغه های همیشگی هر فردی به هنگام خرید، اصل بودن عسل می باشد.

برای تهیه عسل طبیعی از شهد گل استفاده می‌شود در واقع زنبور پس از تغذیه از گیاهان مختلف، آنها را فرآوری و تغلیظ کرده و در کندو ذخیره می‌کند، در صورتی که زنبور به جای شهد گل و گیاه از قند سفید یا شکر یا انواع آبمیوه تغذیه نماید، محصول آن عسل طبیعی نیست، برای تشخیص عسل طبیعی از نمونه غیر طبیعی روش های متنوعی وجود دارد.

در حال حاضر عسل های متنوعی در بازار وجود دارند که کاملا تقلبی هستند، یکی از آن ها عسل تغذیه ای می باشد، در این روش کندو دار در کنار تغذیه زنبور عسل با شهد گل و گیاه، آن را با انواع مواد مصنوعی همچون شکر، قند و شیره خرما تغذیه می دهد. در این حالت عسل توسط زنبور تولید می‌شود اما منبع شهد طبیعی نیست با این کار زنبورداری می‌تواند در نهایت عسل بیشتری را تولید کند و بارگیری کندو افزایش پیدا خواهد کرد

عسل مخلوط نمونه ای دیگر از عسل های تقلبی بوده که در این روش فروشنده برای اینکه حجم عسل را زیاد کند عسل را مستقیماً با مواد گلوکز یا شیره میوه ها مخلوط خواهد کرد و به عنوان عسل خالص ارائه می‌دهد، ورود هرگونه مواد خارجی به داخل عسل سبب تخمیر و ترش شدن آن خواهد شد، درصد تولید این محصول بسیار پایین است چرا که با این کار همان مقدار عسل طبیعی هم از بین خواهد رفت.

اما همانطور که اشاره شد روش های متنوعی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید با کیفیت ترین عسل خود را خریداری کنید در ابتدا سعی کنید که عسل را از زنبورداری معتمد و فروشنده ای منصف خریداری کنید، شاید این راه یکی از موثر ترین راه ها برای مطمئن شدن از طبیعی بودن عسل است.

علاوه بر این شما می توانید کیفیت عسل خود را با آزمایش های ویژه‌ای بررسی‌ کنید، توسط آزمایشگاه‌های معتبری آزمایش عسل انجام می‌شود اما باید بگوییم که این آزمایش‌ها هزینه بالایی دارد و زمانی پیشنهاد می‌ شود که تمایل به خرید عمده عسل دارید.

شما با روش های خانگی هم می توانید عسا تقلبی را از نمونه خالص آن تشخیص دهید، هر چند این روش های علمی نیستند اما بعضی از افراد به مرور و با تجربه آنها را بیان کرده‌اند.

یکی از راهها توجه به چسبندگی عسل است، در شرایطی که مقدار کمی عسل طبیعی را بین دو انگشت خود قرار دهید و آن را فشار دهید، پس از جدا کردن انگشتان از هم انگشتان تمایلی به چسبندگی ندارند.

علاوه بر این شما با توجه به غلظت عسل می توانید نمونه اصل آن را تشخیص دهید، عسل اصل نسبتا غلیظ است اگر شیشه آن را کمی خم نماید طول می‌کشد تا کمی جابجا شود، اما عسل‌های تقلبی روان هستند و رقیق تر می باشند.

همچنین عسل های طبیعی با توجه به گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است، دارای عطر و بوی متنوعی می باشد، عسل ‌های تقلبی بوی شیرینی یا اسانس می‌دهند حتی ممکن است که کمی بوی ترشی هم بدهند. یکی از راه های تشخیص عسل تقلبی حرارت دادن آن است با حرارت دادن عسل طبیعی رنگ آن به سرعت کاراملی می‌شود و کف نمی کند اما عسل‌ های تقلبی کف می‌ کنند و حباب تشکیل می‌ دهند.

عرضه مستقیم عسل موم دار به مشتریان

عرضه مستقیم عسل موم دار به مشتریان روش های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید مستقیماً عسل موم دار را خریداری کنید، یکی از آنها مراجعه حضوری به مراکز عرضه انواع عسل می باشد اما چنین روش خرید به شما توصیه نمی‌شود چرا که با صرف وقت و هزینه بسیار زیادی همراه است، در این زمینه می‌ توانید از طریق درگاه اینترنتی با کیفیت ترین عسل خود را خریداری کنید و خریدی به صرفه داشته باشید.

صادرات عمده عسل گون در ایران

کیفیت عسل های ایرانی یک کیلویی بسیار بالا بوده و کشورهای کثیری از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نسبت به خرید بهترین انواع عسل ایرانی از خود رغبت نشان می دهند، در حال حاضر بازرگانان بسیار زیادی به ارائه خدمات پرداخته و بهترین و با کیفیت ترین انواع عسل را در اختیار مشتریان خارجه خود قرار می‌دهند و با فروش عسل در نهایت به سود خوبی می رسند و ارز خوبی را وارد کشور خواهند کرد.

توزیع عمده عسل کوهستان به تمام نقاط کشور

توزیع عمده عسل کوهستان به تمام نقاط کشور با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این نوع از محصولات، مرکز توزیع عسل کوهستان به صورت عمده این نمونه از محصولات را به تمامی نقاط کشور ارائه می‌ دهد و افراد می‌توانند با ثبت سفارش عمده خود در ازای پرداخت پول کم تر به محصول بیش تر و با کیفیتی دست یابند.