پخش عسل سبلان با بهترین کیفیت در بازار

شهرستان سرعین در استان اردبیل به دلیل آب و هوای مساعد دارای مراتع پوشیده و پر از علوفه ها و گیاهان دارویی است این امر باعث کوچ شمار زیادی از زنبورداران در فصل های بهار و تابستان شده و در نتیجه به یک قطب بزرگ تولید و پخش عسل سبلان تبدیل شده است.عسل سبلان کوهی درجه یک یکی از ده مورد برتر صادراتی ایران می باشد.

پخش عسل سبلان با بهترین کیفیت در بازار

عوامل موثر بر افزایش قیمت عسل سبلان

عوامل موثر بر افزایش قیمت عسل سبلان عسل سبلان و سرعین یکی از بهترین سوغات استان اردبیل است که با نام عسل سبلان به ثبت جهانی رسیده است.

چه چیزهایی بر قیمت عسل تاثیر دارند؟

با توجه ب فاکتور های متفاوت مثل نوع عسل قیمت آن نیز تغییر میکند.به دلیل وجود مدل های غیرطبیعی و اصلی در بازار و کم بودن عسل اصلی و طبیعی قیمت عسل طبیعی بیشتر از نوع تقلبی آن است پس بهتره که قید عسل هایی با قیمت پایین را بزنید و گول آن ها را نخورید در هر صورت این را باید بدانیم که گران بودن هم صرفا به دلیل اصالت و کیفیت نیست.

به تحلیل شایع ترین موارد تاثیرگذار بر قیمت عسل بپردازیم:

کیفیت عسل:مهمترین عامل تاثیرگذار قطعا کیفیت عسل میباشد تشخیص آن کار راحتی نیست و توسط آزمایشگاه ها انجام می شود و هرچه خلوص عسل بیشتر باشد قیمت آن هم بالاتر است.

نوع عسل:عسل هایی که از یک نوع گل به دست آمده اند مثل عسل گل زعفران، به دلیل کم برداشت و خاص بودن آن قیمت بالاتری نسبت به عسلی دارد که از گیاه های متفاوت و چند تهیه میشود این نوع عسل ها به عسل چهل گیاه معروف هستند.

بسته بندی:بسته بندی مناسب، از شکل ظرف گرفته تا جنس و رنگ و نحوه باز و بسته شدن درب آن در قیمت تاثیرگذار است.

محل برداشت:خب طعم عسل با توجه به محل برداشت آن تغییر میکند هر محل دارای گیاه های خاص خود است همچنین باید سادگی و سختی برداشت را درنظر بگیریم.

صادرات کلی عسل سبلان به کشورهای مجاور

صادرات کلی عسل سبلان به کشورهای مجاور عسل سبلان شامل انواع عسل های گون، بابونه و آویشن به دلیل کیفیت بالای آن به ثبت جهانی رسید و همین امر به صادرات بالا و هرچه بیشتر آن دامن زد.امروزه تولیدکنندگان عسل سعی میکنند با بسته بندی هرچه جذاب تر عسل را صادر کنند و در چرخه جهانی صادرات نقش پر رنگ تری پیدا کنندیکی از بسته بندی های موفق بسته 900 گرمی فامیلا میباشد.عسل به دلیل مواد تشکیل دهنده آن سخت تر فاسد میشود و همین امر به صادرات آن کمک شایانی کرده است.

در حال حاضر 6 واحد بسته بندی عسل در اردبیل مشغول به کار هستند و چهارهزار و سه زنبورستان در استان وجود دارد که سالانه حدود 200 تن به خارج از کشور صادر میشود.اغلب صادرات عسل سبلان به کشور های حوزه خلیجئ فارس ترکیه و چین و همینطور مقدار کمی با واسطه به اروپا است.