پخش مستقیم عسل سبلان در کشور

عسل یکی از ارزشمند ترین مواد غذایی در تمام دنیا به حساب می آید که از خواص دارویی فوق العاده ای نیز برخوردار است و به همین دلیل هم تولید این محصول در حجم بسیار زیادی در کشور ما صورت می گیرد، شرکت های پخش عسل سبلان این محصول را به صورت کاملا مستقیم از واحد های تولیدی خریداری کرده و سپس در حجم بالا در کشور توزیع می نمایند و با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

پخش مستقیم عسل سبلان در کشور

انواع عسل چهل گیاه مرغوب در کشور

انواع عسل چهل گیاه مرغوب در کشور خوب است بدانید که عسل در اصل ترکیبی از شهد، شیره یا عصاره طبیعی موجود در دل گل ها، شکوفه ها و حتی میوه ها است که توسط حشره هایی به نام زنبور عسل جمع آوری شده، سپس با بذاق دهان و هورمون های موجود در بدن آن ها ترکیب می شود و در نهایت به این شکلی که می بینید درآمده و در داخل لانه های آن ها که اصطلاحا کندو نامیده می شود ذخیره می گردد.

این ماده که رنگ طلایی روشن و شفافی داشته و از طعم بسیار دلچسبی برخوردار می باشد، هم یک ماده غذایی بسیار انرژی زا برای این حشرات و لارو های آن ها است و هم مورد استفاده ما انسان ها قرار می گیرد، در ضمن باید بدانید که انواع و اقسام عسل را بر اساس نوع پوشش گیاهی مورد استفاده در تولید آن نام گذاری می کنند که بیشترین سهم را در تغذیه زنبور ها داشته اند، مثلا عسل چهل گیاه محصولی است که با انواع گیاهان تولید شده است.

جالب است بدانید که عسل چهل گیاه نیز خود دارای چند مدل مختلف می باشد که صرف نظر از وحشی، جنگلی یا دستی بودن آن ها بر اساس یک ویژگی دیگر هم دسته بندی می شوند و ما در ادامه این مطلب تصمیم گرفته ایم که اشاره مختصری به این دسته بندی مهم عسل درجه یک و مرغوب چهل گیاه در کشور بکنیم و از شما می خواهیم که با ما همراه باشید:

  1. عسل چهل گیاه بهاره: این محصول همانطور که از نامش پیداست محصول تولید شده در فصل بهار است و به دلیل اینکه در این دوره از سال تمام درختان به شکوفه می نشینند، گل ها باز می شوند و دشت ها، مراتع و جنگل ها بسیار سرسبز شده و به نوعی زنده می شوند، پس این عسل از بهترین طعم و بیشترین خواص برخوردار می باشد و به عنوان یک محصول دارویی در نظر گرفته می شود.
  2. عسل چهل گیاه پاییزه: این نوع عسل از اواخر فصل تابستان یعنی شهریور ماه تا اوایل فصل پاییز آماده می شود، در این دوره هم درختانی مثل مرکبات، انار و خرمالو به بار نشسته و پوشش گیاهی خاصی در طبیت رشد می کنند که تنوع و تازگی آن ها نسبت به فصل بهار کمتر است، در نتیجه عسل پاییزه در رده دوم از نظر کیفیت قرار خواهد گرفت ولی همچنان از نظر تغذیه ای بسیار باارزش می باشد.

بهترین ویژگی های عسل چهل گیاه مرغوب

عسل چهل گیاه یا چند گل محصولی است که عمدتا در فصل بهار که فصل رویش گل ها و گیاهان در دل طبیعت است توسط زنبور های عسل تولید می شود و دلیل این نام گذاری هم این است که زنبور ها در این زمان از شهد چندین گیاه و گل مختلف برای تولید محصول خود استفاده می کنند و به علت تنوعی که در تغذیه آن ها وجود دارد. تفکیک آن ها غیر ممکن به نظر می رسد و از این رو چنین نامی را برای این عسل انتخاب کرده اند تا حق مطلب را ادا کنند.

ویژگی های ظاهری عسل چهل گیاه این است که رنگ بندی آن کهربایی تیره می باشد، مایع عسل حالت شیشه ای، شفاف و تو خالی ندارد بلکه بافت آن پر، منسجم و کمی کدر به نظر می رسد ولی در کل رنگ عسل براق، شفاف و درخشان است و می توان از بیرون به راحتی قسمت داخلی این محصول را مشاهده کرد، میزان غلظت آن هم متوسط رو به زیاد است، اما به ظروف نمی چسبد و به آرامی جریان می یابد.

  1. این محصول ویژگی های دارویی خیلی زیادی هم دارد که یکی از آن ها کمک به تقویت اجزای مختلف سیستم گوارش از جمله کبد و معده و رفع مشکلاتی مثل تنبلی روده، کم کاری کبد، یبوست و حتی اسهال می باشد و دلیل آن هم طبع متعادل رو به گرم عسل چهل گیاه است که موجب تعادل طبع بدن می شود.
  2. این محصول دارای میزان قابل توجهی آهن است و در نتیحه تاثیر بسزایی در درمان بیماری کم خونی ناشی از فقر آهن و انواع تالاسمی ها دارد و مشکلاتی مانند ضعف، سرگیجه و سردرد های ناشی از کم خونی را هم برطرف می کند.
  3. عسل چهل گیاه دارای میزان قابل توجهی ویتامین ب بوده و در نتیجه به عنوان تقویت کننده سیستم دفاعی بدن شناخته می شود و از بروز سستی و ضعف عمومی بدن جلوگیری به عمل می آورد و از این رو جلوی بروز بیماری های مختلف در بدن انسان را می گیرد.
  4. این محصول منبعی غنی از کلسیم و پتاسیم بوده و منجر به افزایش تراکم بافت های استخوانی می شود و بیماری هایی مثل نرمی یا پوکی استخوان را به سرعت درمان می کند و بافت های عضلانی، مفصلی و استخوانی و حتی دندان ها را تقویت می نماید.

هنگام خرید عسل سبلان به چه نکاتی باید توجه کرد

هنگام خرید عسل سبلان به چه نکاتی باید توجه کرد منطقه سبلان به علت کوهستانی بودن و داشتن کوهپایه های بسیار خوش آب و هوایی که از خاک حاصلخیز و بارندگی کافی برخوردار هستند، یک منطقه بسیار سرسبز بوده و پوشش گیاهی متنوع آن مهم ترین منبع برای جذب زنبور های عسل و تولید عسل طبیعی درجه یک می باشد، از این رو در این منطقه انواع عسل چهل گیاه و گون ارگانیک پرورش پیدا می کنند.

هنگام خرید عسل چهل گیاه یا گون درجه یک منطقه سبلان، برای اطمینان از اصل بودن این محصول باید به چند نکته توجه کنید که ما در ادامه این مطلب برخی از این فاکتور ها را خدمت شما همراهان گرامی بیان می کنیم:

  1. یکی از ویژگی های عسل طبیعی این است که باید غلظت کاملا مناسب و متوسطی داشته باشد، یعنی نه مثل آب روان و نه مثل قیر خیلی غلیظ باشد، برای تست این مطلب مقداری از عسل را با قاشق برداشته و سپس به داخل یک ظرف دیگر برگردانید، اگر عسل به آرامی و به صورت یکنواخت و بدون قطعی جریان یافت بدانید درجه یک است.
  2. رنگ بندی عسل درجه یک از زرد روشن تا کهربایی تیره مایل به قرمز متغیر است، این ویژگی به نوع آن بستگی دارد ولی در هر مدل باید مایع عسل در داخل خودش رنگدانه های قوی داشته و کمی مات به نظر برسد، یعنی مثل شیشه زلال و خالی از رنگدانه های مشخص نباشد و نتوان به راحتی ته ظرف را مشاهده کرد.
  3. یکی از ویژگی های عسل سبلان درجه یک این است که معمولا بوی پوشش گیاهی مورد استفاده در تولیدش از آن به مشام می رسد، حتی طعم این عسل با توجه به نوعی که دارد ممکن است کمی متفاوت باشد و مانند سایر عسل ها شیرین به نظر نرسد، پس شما باید این فاکتور ها را هم مورد بررسی قرار دهید.

بررسی انواع عسل موم دار از نظر کیفیت

عسل های موم دار محصولاتی هستند که مستقیما از داخل کندوها برداشته شده و به همراه دیواره های هشت ضلعی و مشبک این لانه ها در بازار های مصرف عرضه شده و به فروش می رسد، در زمان خرید عسل با موم باید به چند نکته دقت کنید که می توانند نشانه مرغوبیت آن باشند، این نکات در ادامه بیان می شوند:

  1. موم عسل طبیعی باید هشت ضلعی های خیلی ریزی داشته باشد و این خانه ها یا حفره ها نباید چندان درشت به نظر برسند.
  2. وقتی که عسل موم دار اصل را در دهان خود قرار داده و با دندان هایتان می جوید متوجه می شوید که موم آن به راحتی نرم می شود و اصلا در دندان های شما گیر نمی کند.
  3. بافت موم عسل طبیعی خیلی نرم است و حالت خشک و چوبی ندارد و همین مساله باعث می شود خوردن آن برای شما راحت تر گردد، چرا که مواد تشکیل دهنده موم زنبور ها هم کاملا گیاهی و طبیعی است و موجب نرمی این محصول می شود.
  4. این موم باید رنگ بندی خیلی روشنی داشته و رنگ آن مابین کرمی تا زرد باشد، در ضمن دقت کنید که بر روی موم عسل هیچ لکه سیاهی دیده نشود و کاملا پاکیزه و یکدست باشد.

عرضه بدون واسطه عسل موم دار در بازار

عرضه بدون واسطه عسل موم دار در بازار شرکت های فعال در زمینه پرورش زنبور های عسل یا زنبور داران سطح کشور ما، محصولات تولیدی خود را در فصول مختلف سال بعد از جمع آوری و بسته بندی کردن در ظروف 100 گرمی به صورت انبوه در اختیار شرکت های اصلی و مجاز پخش و فروش عسل قرار می دهند تا به کمک آن ها به عرضه و فروش این محصولات بپردازند.

این شرکت ها که با تولید کننده های عسل همکاری مستقیم برقرار می کنند و به عنوان یک واسطه برای فروش محصول مورد نظر به آن ها کمک می نمایند، عسل را به صورت بدون واسطه در سطح کشور ما عرضه کرده و این محصول غذایی بی نظیر را بدون در نظر گرفتن هیچ ارزش افزوده ای به دست تمام مصرف کننده ها می رسانند و با این کار موجب جلب رضایت هر چه بیشتر مردم می شوند.

چون در حالت عادی عسل محصولی گران قیمت است و ممکن است که تمام مصرف کننده ها قدرت خرید این محصول را نداشته باشند، اما وقتی که پای فروش مستقیم به میان می آید تا حد زیادی از هزینه های مردم کاسته شده و قدرت خرید آن ها بالاتر می رود و این مساله موجب می شود که بر رونق خرید و فروش این محصول افزوده شود که در نهایت هم به سود مصرف کننده ها است و هم تولید کننده ها، پس توصیه می شود که از این روش برای خرید عسل استفاده کنید.

بزرگ ترین کارخانه تولید عسل چهل گیاه

بزرگ ترین کارخانه ها و کارگاه های صنعتی یا نیمه صنعتی فعال در زمینه تولید عسل چهل گیاه درجه یک در داخل کشور ما، این محصول ناب را با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی تولید کرده، بسته بندی می نمایند و سپس آن را در بازار های خرید و فروش داخلی یا خارجی توزیع کرده و با فروش آن به درآمد های ارزی بسیار زیادی دست پیدا می کنند.

صفر تا صد صادرات عسل از ایران به سایر کشور های دنیا یک پروسه نسبتا طولانی و تخصصی است که علاقه مندان به ورود به این حرفه باید آن را به درستی بیاموزند تا بتوانند یک تجارت پر سود و موفق داشته باشند، اما اگر می خواهید تا حدودی با این کار آشنا شوید ما در این قسمت توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم:

  • اول از همه عسل تولیدی باید با نظارت سازمان استاندارد ملی ایران و بهداشت جهانی از هر نظر مورد بررسی قرار بگیرد تا تاییدیه های لازم از نظر کیفی را دریافت نماید و مجوز عرضه به بازار های خارجی را پیدا کند.
  • سپس باید با مشورت اداره بازرگانی داخلی ایران، بازار های خارجی مورد مطالعه قرار بگیرند و یک بازار مناسب برای عرضه محصول مورد نظر انتخاب شود که مردمش پذیرای این محصول بوده و آن را خریداری کنند.
  • در آخر باید هزینه های ترخیص کاری محصول از مرز و مالیات وارده بر آن را، به دولت ایران پرداخت کرد و از آن ها مجوز کتبی برای خروج از کشور و انجام فعالیت تجاری در سایر کشورها را دریافت نمود.

فروش ویژه عسل سبلان در معتبرترین فروشگاه

فروش ویژه عسل سبلان در معتبرترین فروشگاه برای خرید باکیفیت ترین نوع عسل چهل گیاه زاگرس، سبلان و اصفهان باید به سراغ معتبرترین و سرشناس ترین فروشگاه های کشور بروید چرا که این مراکز همواره محصولات درجه یک و اصل را ارائه می دهند تا بیش از پیش موجب رضایت مصرف کننده ها شوند، اما مراکز فروش نامعتبر ممکن است محصولات فیک را به شما عرضه کنند.

فروشگاه های اصلی عرضه کننده عسل چهل گیاه این محصول را هم به صورت حضوری در داخل واحد های فروش خود عرضه می کنند و هم آن را به شکل غیر حضوری و از طریق وب سایت های اینترنتی به مردم ارائه می دهند؛ به این ترتیب تمامی موانعی که بر سر راه مصرف کننده های عسل وجود دارد را از میان برمی دارند و موجب سهولت هر چه بیشتر آن ها در امر خرید محصول می شوند.

در ضمن این مراکز در برخی از دوره های سال به ویژه در فصل تولید عسل، به فروش ویژه این محصول با نرخ مقرون به صرفه و تخفیف های قابل توجه می پردازند و این دوره ها می توانند بهترین فرصت برای خرید محصول مورد نظر تلقی شوند و به کاهش هزینه های مردم کمک کنند.