پرفروش ترین عسل چهل گیاه کردستان در سال اخیر

عسل چهل گیاه کردستان، یکی از پر فروش ترین عسل های اعلا و طبیعی در سال اخیر بوده است. شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد کردستان، موجب شده تا عسل 40 گیاه تولید شده در این استان، دارای بالا ترین کیفیت بوده، که علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی، به کشور های مختلف جهان هم صادر شود. در دیگر شهر های خوش آب و هوای کشور مانند تبریز، شیراز، ایلام و … هم بهترین نوع از عسل های طبیعی تولید می شوند.

پرفروش ترین عسل چهل گیاه کردستان در سال اخیر

بررسی انواع عسل از نظر کیفیت

بررسی انواع عسل از نظر کیفیت عسل، خوراکی کاملا طبیعی و ارگانیک است، که توسط زنبور عسل و درنتیجه استفاده از شهد گل های مختلف به دست می آید. کیفیت عسل، تا حد زیادی وابسته به نوع پوشش گیاهی منطقه ای است، که زنبور عسل در آن به پرواز درآمده و شهد گل های مختلفی را جمع آوری کرده است. اقلیم چهار فصل و متنوع کشورمان موجب شده است، تا در شهرهای مختلفی، بهترین نوع عسل تولید و برداشت شود.

با توجه به اینکه، در یک دشت یا منطقه کوهپایه ای، فراوانی چه نوع گل و گیاهی غالب می باشد، عسل آن منطقه به نام گیاه غالب، نام گذاری خواهد شد. به عنوان مثال: در فصل بهار، شیراز پر از شکوفه های بهار نارنج می شود و زنبور های عسل با برداشتن شهد این شکوفه ها، اقدام به تولید عسل بهار نارنج می کنند؛ یا در کردستان، تنوع پوشش گیاهی به اندازه ای بالا است، که به عسل تولید شده توسط زنبور، 40گیاه می گویند.

هر کدام از انواع عسل های تولید شده با شهد گل های مختلف، دارای کیفیت های متنوعی در طعم و عطر خواهند بود. علاوه بر این، هر کدام از عسل های ارگانیک، دارای خواص درمانی متفاوتی هستند. میزان شیرینی و خواص دارویی در هر عسل، تعیین کننده کیفیت آن خواهد بود. چنین محصولی، نه فقط به عنوان یک شیرین کننده، بلکه در حکم یک داروی موثر هم مورد استفاده قرار می گیرد.

معیارهای انتخاب بهترین عسل گون

معیارهای انتخاب بهترین عسل گون گیاه گون، بیشترین پراکندگی را در سلسله جبال مرکزی و زاگرس دارد. البته در جنگل های هیرکانی هم تعدادی از گونه های گون رشد می کند، اما مابقی ارقام این گیاه متعلق به مناطق خشک و سرد سیر می باشند. گون دارای گل های زیبا و معطری است، که بسیار مورد توجه زنبور عسل بوده و اگر در منطقه ای رویش گسترده ای از گون وجود داشته باشد، عسل تولید شده هم به همین نام شهرت می یابد.

برای انتخاب بهترین عسل گون، توجه به نکاتی ضروری می باشد:

  • محل تولید: برخی از استان و شهرستان های کشور دارای بیشترین حجم از تراکم رویش گیاه گون هستند. برای خرید عسل مرغوب گون باید به محصولات این شهر ها مراجعه شود. به عنوان مثال شهرستان کوهرنگ، در استان چهارمحال و بختیاری، زادگاه اصلی بهترین عسل گون در کشور است.
  • فروشنده معتبر: عسل گون به دلیل خواص دارویی فراوانی که به ویژه در سیستم گوارش انسان دارد، خریداری می شود. بهتر است، برای اطمینان از اصل بودن عسل به فروشندگان معتبر در این حوزه مراجعه شود، تا از اصالت محصول اطمینان کافی وجود داشته باشد.

مرکز تولید عسل چهل گیاه در کردستان

مرکز تولید عسل چهل گیاه در کردستان با مراجعه به مرکز تولید عسل چهل گیاه در کردستان، می توان مرغوب ترین عسل بازار را با قیمتی مناسب و کیفیتی اعلا مشاهده و اقدام به خرید آن کرد. فروشندگان حاضر در این مرکز، تجربه و حسن سابقه خوبی در ارتباط با فروش انواع عسل به ویژه عسل پرطرفدار چهل گیاه دارند. خرید مستقیم از این فروشندگان موجب حذف دلالان و دریافت محصول با قیمتی ارزان تر خواهد شد.

پرفروش ترین عسل چهل گیاه کردستان در سال اخیر، به شیوه اینترنتی هم به دست مصرف کنندگان رسیده است. برای خرید عسل اصل دیگر نیازی نسیت به کردستان سفر کنید، بلکه با مراجعه به فروشگاه های معتبر اینترنتی می توان به شکل غیر حضوری اقدام به خرید محصولی باکیفیت کنید. این مجموعه آمادگی دارد عسل چهل گیاه کردستان را برای مشتریان در اقصی نقاط کشور، ارسال کند.